RC: Podělaným navrch


Název v origináleThe Upside of Unrequited
Autor: Becky Albertalli
Nakladatelství: Yoli, 2018
GR: 4,03*/5*
DK: 81 %
Počet stran: 280

Anotace:
O bolestech neopětované lásky ví Molly všechno. A je jedno, jak moc ji její dvojče vyzývá, aby se vzchopila a šla do toho. Molly totiž není štíhlá modelka a holky, které nejsou štíhlé, ba právě naopak, musí být opatrné. Jenže pak se kolem jejího dvojčete začne točit nová dívka a sama Molly narazí na jistého superfanouška Tolkiena, u kterého je naprosto vyloučené, aby se do něj zamilovala... nebo snad ne?

Hodnocení:
Jméno Becky Albertalli Vám s největší pravděpodobností něco říká, protože se jedná o autorku veleznámého Probuzení Simona Spiera. Pokud byste byli zvědaví, co jsem na něj říkala, link na recenzi najdete zde. Jestli jste to četli, můžu Vám prozradit, že se Simonem se v téhle knize opět shledáte.

Podělaným navrch spadá mezi LGBTQ+, ač je sama Molly heterosexuálka. Musím říct, že se mi takové pojetí moc líbí, protože autorka nijak netlačí na pilu a homosexualita v knize tak působí naprosto přirozeně. 
Becky opět zabrousila i do závažnějších témat jako problémy s nadváhou, nespokojeností se sebou samým a úzkostí. Kniha zároveň není nijak depresivní, protože větší roli v knize hraje láska a sesterské pouto. Myslím, že každý, kdo má sourozence se v tom najde a bude se mu to líbit. 
Od prvního řádku je kniha velice čtivá, neobsahuje žádné dlouhé  popisy a musím pochválit i překladatelku! Kapitoly Vám nebudou připadat ani nijak dlouhé ani příliš krátké, prostě tak akorát.
Moc se mi líbila romantická linka, vlastně linky. Jednak mezi Molly a klukem, se kterým pracuje, a druhak mezi jejím dvojčetem Cassie a Minou, se kterou se Molly seznámí na záchodech v klubu. Romantika je v knize taková nenucená a věřím, že hrdinům budete držet palce stejně jako já!
V Molly jsem se našla prakticky úplně ve všem, což se mi zatím u žádné knihy nestalo. Fakt. I když je kniha relativně tenká, autorce se všechny postavy a vztahy podařilo skvěle vykreslit. V určitých situacích byla Mollyina bezmoc tak hmatatelná, že mě to až rozbrečelo. Možná se autorce toto daří díky tomu, že je vystudovaná psycholožka.
Navzdory tomu, že mě kniha rozbrečela, jsem se u ní po dlouhé době hrozně rozesmála. Já se u knih moc nesměju, natož abych dostávala takové záchvaty smíchu, takže to fakt o něčem svědčí. 
Myslím si, že Becky se zlepšuje a proto se mi kniha líbila o chlup víc než Simon Spier. Ale možná je to tím, že radši čtu knihy z pohledu holek, protože se s nimi dokážu líp ztotožnit. Pokud by Becky napsala něco dalšího, bez váhání bych si to přečetla, protože věřím, že by se zase posunula dál, i když vzhledem k téhle knize ani nevím, jestli to vůbec jde :D
Podělaným navrch patří mezi knihy, které Vás budou bavit a budou se Vám dobře číst, ale zároveň Vám i něco dají. 
Myslím, že byste tuhle knihu určitě neměli minout, obzvláště pokud čtete non-fiction YA, LGBT a máte rádi knihy z vydavatelství Yoli.
☆☆☆☆☆
Za knihu mnohokrát děkuji Dobrým knihám, určitě se na ni v tomto odkaze mrkněte. Pokud chcete ještě trochu naplnit košík, klik sem!
Cristine.




Komentáře

Oblíbené příspěvky