RC: Víš, že tě miluju?


Název v originále: Did I Mention I Love You?
Autor: Estelle Maskame
Překladatel: Pavla Kubešová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání v ČR: 2017
Goodreads: 3,91
Databáze knih: 83 %
Počet stran: 352

Anotace: První díl bestsellerové série, která se ve Velké Británii zařadila do žebříčku pěti nejlepších knih pro mládež všech dob.
Na léto v Kalifornii se Eden vůbec netěší. Strávit ho má totiž v nové rodině svého otce, kterého už tři roky neviděla. Prázdniny by měla prožít s třemi nevlastními bratry a novou „matkou“ – lidmi, které vůbec nezná a ani netouží poznat. Na největší komunikační problémy naráží s Tylerem, nejstarším z bratrů. Nevyzná se v jeho divoké povaze, nemůže vystát jeho drzý pohled a ego vyšší než kopce v Beverly Hills. Pořád na něj ale někde naráží a čím víc poznává jeho svět nekonečných večírků a her, při kterých se porušují pravidla, tím víc jí zajímá. Začíná ztrácet hlavu pro lásku, která je zakázaná…


Obálka: Je nádherně letní! Rozhodně se mi líbí více než originál, ale je dobré, že je udělána v podobném duchu. Font je taky super. Poslední dobou si těch fontů nějak všímám... Akorát je to paperback neboli brožurka, takže i když ji dala do obalu, je vidět, že je čtená.

Série: Jedná se o první díl trilogie s názvem DIMILY (název je složen z prvních písmen slov v názvu tohoto dílu - Did I Mention I Love You?). Na zadní straně obálky je napsáno, že druhého dílu Víš, že tě potřebuju? se dočkáme v zimě a třetího Víš, že mi chybíš? na jaře příštího roku.

Hodnocení: Můj palec dolů neputuje k příběhu, ale k překlepům a dokonce hrubkám. Jednu jsem našla i v anotaci. Napovím vám, že je v předposlední větě, takže už jste si určitě všimli. Překlepů je tam strašně moc, na toto nejsem zvyklá, protože čtu knihy od CooBoo, kde je překlep jednou za uherský rok. Pokud se na ni chystáte, buďte na to připraveni.
Teď ke knize. Eden má strávit léto s otcem, který od nich utekl. Rázem má tři sourozence. A nevlastní matku. Nikoho v LA nezná. Tyto čtyři věty nezní moc idylicky. Naštěstí si Eden brzy najde kamarádku Rachael, se kterou se zúčastní párty. Tam zjistí, že její starší nevlastní bratr Tyler bere drogy. Kniha pojednává o problematice drog, takže pokud toto téma nemáte rádi, knihu radši nečtěte.
Knihy jsem se po recenzi od Adri (odkaz TADY) obávala, ale byla jsem mile překvapena. Kniha je velmi čtivá a pojednává o špatných vztazích dětí se svými rodiči a o dopadu chování rodičů na děti. Taky nám ukazuje, že drogovou problematiku bychom neměli přehlížet, ale měli bychom ji řešit.
Ale i tak je to oddechové čtení pro DÍVKY. Proč zdůrazňuji dívky? Myslím si, že to rozhodně není nic pro kluky, věřte mi. A abych upřesnila dívky - mně je třináct let a nedoporučovala bych to mladším, ale zároveň si myslím, že pro starší holky (cca 25+) to taky není. Na obalu je napsáno, že je kniha určena čtenářům od patnácti let, ale pokud je vám třeba čtrnáct, klidně do ní jděte.
Já knihu rozhodně doporučuji milovnicím romanťáren, řekla bych, že je to červená knihovna zpracovaná pro teenagery.
Autorce je dvacet let, takže je mladá, její věk není věku Eden nijak vzdálený a kniha díky tomu působí opravdu autenticky.
Za mě 96 %, nějaké mouchy jsem tam našla, ale líbilo se mi to!

Sledujte Instagram @cristi_book_style & odebírejte YT kanál Kristýna Sosíková.
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky