RC: Krvavé ostří


Název v originále: The Assassin´s Blade
Autor: Sarah J. Maas
Překladatel: Ivana Svobodová
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2017
Goodreads: 4,48
Databáze knih: 93 %
Počet stran: 408

Anotace: Celaena Sardothien je nejobávanější zabiják v celém království. I když pracuje společně s ostatními zabijáky sídlícími v Tvrzi vrahů, důvěřuje jen sama sobě a svému příteli Samovi. Když ji její intrikující mistr, Arobynn Hamel, pošle na různé mise, které ji zavedou na vzdálené ostrovy i na nepřátelskou poušť, začne jednat nezávisle na jeho rozkazech – ale tím zároveň zpochybňuje i svoji vlastní věrnost. A během svých výprav zjišťuje, že k Samovi cítí mnohem víc než jen obyčejné přátelství. Ovšem tím, že jedná, jak jí napovídá srdce, a vzpírá se příkazům, se ocitá ona sama i Sam ve smrtelném nebezpečí. Arobynn je nelítostný a zradu nikdy neodpouští. A zná za ni jen jediný trest – smrt.
Tato pětice novel odehrávajících se před dějem Skleněného trůnu nabízí pohled do dřívějšího života Celaeny – a je to opravdu fascinující čtení.

Obsahuje novely:

Vražedkyně a Pán pirátů
Vražedkyně a léčitelka
Vražedkyně a poušť
Vražedkyně a podsvětí
Vražedkyně a říše

Série: Pokud sledujete blog nebo můj Instagram, zajisté víte, že nejsem skalní fanynka Sarah J. Maas. Obzvlášť Půlnoční koruna mě nudila. Máte-li sérii Skleněný trůn rádi, povídky jsou vaše povinnost. Ale jste-li na tom asi jako já, taky do nich jděte. Stojí to za to.

Obálka: Ta se mi líbí moc. Podle mě má hezčí obálku než zbylé díly série, protože není taková jednolitá. Objevuje se tu víc barev a nápis je zlatý, ale měla bych spíše napsat byl zlatý, protože se mi ho podařilo ošoupat. Jediná vada na kráse je to, že je to brožurka. Já jsem holt člověk milující hardback.

Hodnocení: Sice na sebe příběhy navazují, ale mají to být povídky, tak vám zhodnotím každou zvlášť. Nebojte, nebudu psát spoilery. Stačí, když máte přečtený první díl a bude to bez spoilerů.

Vražedkyně a Pán pirátů
Celaena a Sam jsou vysláni do Zátoky lebky. Mají vyjednávat s Rolfem, Pánem pirátů, o odškodném za vraždu jejich lidí. Ukáže se, že Arobynn Celaeně lhal. Skutečným účelem byla smlouva o obchodu s otroky, které jim má zajistit Rolfe. Řeknu vám jen to, že Celaeně se to nezamlouvá.
Tato povídka mě tolik nenadchla. Neobsahovala totiž typický konec S. J. Maas. Na konci se nestalo nic nepředvídatelného. Ale přesto dávám 86 %.

Vražedkyně a léčitelka
Tahle mě naopak bavila hodně. Arobynn vyslal Celaenu za trest do Rudé pouště a ona cestou prochází skrz Innish, malou obci, kterou nenajdete ani na mapce uvnitř knihy. Zastaví se U Bílého vepře a shodou náhod zachrání zaměstnankyni podniku Yrene. Celaena učí Yrene, jak se příště ubránit.
Yrene je sympatická a povídka je velmi čtivá a krátká, takže ji máte hned přečtenou. Za mě 94 %.

Vražedkyně a poušť
Celaena dorazí do Rudé pouště k Tichým vrahům. Pokukuje po ní samotný syn Němého mistra, ale ona myslí na Sama. Spřátelí se s vražedkyní z Roviny - Ansel. Ansel se vydá vyjednávat s nepřítelem Tichých vrahů do Xandrie. Po cestě je potká velké dobrodružství.
Tohle je moje nejoblíbenější povídka díky překvapivým zvratům a vůbec prostředí Rudé pouště. Oceňuji krásnými 97 %.

Vražedkyně a podsvětí
Arobynn dá Celaeně zakázku - musí odstranit Donevala, který chce uzavřít s adarlanským králem dohodu o obchodu s otroky.
Tahle povídka byla zase nejslabší. Děj byl táhlý. Sice měl dobrý konec, ale ten zbytek mě fakt neoslnil. Za mě 85 %.

Vražedkyně a říše
Celaena se Samem se chtějí odstěhovat ze Zlomuvalu a nadobro opustit cech vrahů. Peníze získají splněním poslední zakázky. A ti, co četli aspoň jeden díl série vědí, že to Sam nepřežije.
Bomba! Tolik emocí... Málem jsem s Celaenou volala jeho jméno, byla jsem plná zoufalství a zrady. Dávám 100 %! Asi se ptáte, proč není tohle moje nejoblíbenější povídka. Nemůžu mít nejradši povídku, kde zabili nejlepší postavu celé série, prostě to nejde...

Celou knihu hodnotím 92 %!

Navštivte můj Instagram: @cristi_book_style
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky