RC: Bez srdce


Název v originále: Heartless
Autor: Marissa Meyer
Překlad: Martina Šímová
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání v ČR: 2017
Goodreads: 4.07
Databáze knih: 79 %
Počet stran: 416

Anotace: Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů a o ruku ji chce požádat sám Král. Ona má ale jiné sny, netouží stát se královnou. Když potká na královském plese pohledného a záhadného Šprýma, rozhodne se, že nebude jen figurkou ve hře někoho jiného. Se Šprýmem se začne potají scházet i přesto, že oba riskují královu nelibost a hněv jejích rodičů. Cath je však pevně odhodlaná zvolit si vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel, šílenství a nestvůr má osud jiné plány.

Není to série: a jsem za to ráda. Mám teď rozečteno opravdu hodně sérií, tak jsem ráda, že aspoň jednou se příběh podařilo nacpat do jedné knihy.

Obálka: Jsem ráda, že jsme převzali originál. Je fakt krásná, i ta grafika uvnitř.

Hodnocení: Už na obálce je napsáno, jak příběh skončí - z Catherine se stane Srdcová královna. Kniha nám odhaluje, jak k tomu došlo, protože Cath rozhodně nechtěla být královou manželkou ani královnou. Také nebyla vždy chladná, ale ani na začátku mi teda třikrát sympatická nebyla. Postavy mi moc k srdci nepřirostly, Cath byla taková rozmazlená snobská dceruška, která vždy musí dostat to, co chce. Šprým mi nevadil, ale bylo na něm cosi divného, co nedokážu popsat, něco, co mi bránilo v tom, abych ho měla ráda. Měla jsem ráda Cathinu protivnou kamarádku Margaret Mrzivou, ta byla prostě svá! Další mojí oblíbenou postavou byl Šprýmův přítel Havran.
Začátek byl dobrý, ale střed byl nudný, nic se tam nedělo, takový tvrdý průměr. Něco takového si mohla autorka Měsíčních kronik odpustit. Ale závěr byla úplná pecka! Opravdu úžasné a emotivní! Ale asi polovinu knihy tvořil ten nudný děj, takže to rozhodně Měsíční kroniky nepřekonalo.
Na knihu jsem natočila i recenzi na YouTube, pokud se chcete mrknout, klik TADY.

Jinak já z Říše divů nic jiného nečetla, s čímž asi Marissa nepočítala, protože mi ten svět moc nevysvětlila.
Knize dávám 90 %, doporučuju ji, ale musíte se prostě prokousat tím prostředkem.

Navštivte mě na Instagramu: @cristi_book_style
Za odběr mého nového knižního kanálu (odkaz jsem vám dala do recenze) budu také moc ráda!
Cristine

Komentáře

  1. https://acourtofbooksandhappiness.blogspot.com/

    Bez srdce byla moje prvotina od Marissy Meyerové a musím říct, že knížku naopak miluji jak po čtivé stránce, tak i příběhové, ačkoliv jsem celou dobu doufala, že by to mohlo nakonec skončit dobře. Každopádně Cath mi na začátku také zrovna sympatická nebyla. Autorku miluji už jen proto, že to má jenom jeden díl, protože kdo má stihnout přečíst ten trilion rozečtených sérií?:D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky