RC:Volání netvora: Příběh života


Název v originále: A Monster Calls
Autor: Patrick Ness, Siobhan Dowd
Ilustrace: Jim Kay
Překladatel: Hana Březáková
Nakladatelství: Slovart
Rok vydání v ČR: 2016 (filmová obálka)
Goodreads: 4,36
Databáze knih: 89 %
Počet stran: 214

Anotace: Příběh o velké odvaze malého kluka, který se postavil svému největšímu strachu.

Třináctiletému Conorovi se do snů vkrádají noční můry. A jakpak by taky ne – jeho maminka je vážně nemocná, táta žije kdesi za mořem v Americe, babička ho pořád jen peskuje a spolužáci jsou tak trochu tyrani. Pak se rozhádá se svou nejlepší kamarádkou a zůstane na všechno sám.

Tedy, skoro sám. V noci, vždycky chvíli po půlnoci, ho totiž navštěvuje netvor – obrovitánský chodící a mluvící starý strom, který roste na kopci za domem. Postupně Conorovi vypráví tři starobylé příběhy a učí jej, že věci často nejsou takové, jakými se na první pohled zdají. A že naším největším nepřítelem je náš vlastní strach. Netvor chlapce ponouká, aby povyprávěl čtvrtý, poslední, příběh sám. Vlastně po něm chce tu vůbec nejtěžší věc – podívat se děsivé pravdě do očí. Dokáže to Conor?

Hodnocení: Volání netvora mě úplně dostalo svým zpracováním. Obálka je (předpokládám) filmová a myslím si, že knihu vystihuje lépe než ta původní. Ale pravý poklad najdete až uvnitř. Stránky nejsou z recyklovaného papíru, jak tomu většinou bývá. Jsou sněhově bílé, lesklé a docela hrubé. To ale pořád není to nejlepší. Nejúžasnější ze všeho jsou totiž ilustrace Jima Kaye, kterého možná znáte z ilustrovaných knih o Harrym Potterovi (zatím takto vyšly první dva díly této série). Někdy je ilustrace malinkatá v rohu stránky, jindy zabírá celou dvoustranu. Obrázky knize dodávají skvělou atmosféru a jsou totálně boží. Nejradši bych si Jima Kaye pozvala k sobě domů, aby nám tu vymaloval celý barák!
 Malá ukázka ilustrací...

A teď už k samotnému obsahu. Knihu jsem přečetla za den, Patrick Ness píše velmi čtivě. Na čtení jsem se vždy moc těšila, ale za to můžou především ilustrace. Conorovi má být 13 let, ale zdá se mi, že jeho myšlení odpovídá spíše desetiletému klukovi. Celkově mi přišlo, že Patrick Ness zamýšlel, že knihu budou číst asi desetileté děti. Příběhy, které vypráví netvor, jsou vlastně pohádky, které končí poměrně tvrdým potrestáním nebo naopak nepotrestáním zla. Pokud máte rádi pohádky, směle do toho.
Mou nejoblíbenější postavou byl netvor, ale Conora jsem si tolik neoblíbila.
Z mojí recenze by se vám mohlo zdát, že se mi kniha nelíbila. Tak to ale není. Knížka se mi líbila, ale beru to spíš jako krátký návrat do dětských let, kdy jsem pohádky milovala.
Kniha je poměrně drahá na to, že má jen 214 stran, ale opravdu to za ty peníze stojí.
Sami vidíte, že hodnocení této knihy pro mě bylo poměrně těžké a ještě si promyslím, zda v knihkupectví sáhnu po další knize od Patricka Nesse (případně mi napište doporučení). Volání netvora hodnotím 88 %, ale pokud bych ilustrace vůbec nezapočítala do celkového hodnocení, dala bych knize asi 80 %.

Navštivte mě na mém Instagramu a popř. mi napište i doporučení na nějakou dobrou knihu:
@cristi_book_style
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky