RC:Zlodějka knih


Název v originále: The Book Thief
Autor: Markus Zusak
Ilustrace: Trudy White
Překladatel: Vít Penkala
Nakladatelství: Argo
Rok vydání v ČR: 2014 (filmová obálka)
Goodreads: 4,36
Databáze knih: 92 %
Počet stran: 526

Anotace: Mladý australský autor sepsal silný, zajímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce. Zusakova kniha se vydává na smutná místa, rozhodně ale není skličující. Kniha se stala záhy po svém vydání mezinárodním bestselerem.
Dlouho očekávané české vydání mezinárodního bestselleru.

Hodnocení: Od prvního odstavce jsem věděla, že se mi kniha bude opravdu líbit. Jak víme z anotace, vypravěčkou je sama Smrt. Smrt jsem si tak oblíbila (když to tu takhle píšu, najednou mi to přijde divné)... Kniha byla o tolik jiná, než to, co obvykle čtu. Milovala jsem Lieseliny pěstouny, jejího kamaráda Rudyho a samozřejmě naši Zlodějku knih. Knihu jsem přečetla za tři dny (což je na mě poslední dobou docela výkon) a svou čtivostí si vás podmaní. Pokud jste ji ještě nečetli, neváhejte ani minutu! Příběh byl tak skutečný, ale zároveň chcete, aby druhá světová válka skutečná nebyla. Doporučuju si ke čtení vzít nějaké ty kapesníčky...
A ty ilustrace byly taky úplně úžasné 😍
Jediné, čeho lituju, je, že jsem si koupila brožovanou verzi. Ovládla mě knihomolská logika - přece ušetřím! No ušetřila jsem, ale vázané knihy vždy víc vydrží. Ale to je samozřejmě jen moje blbost. Hlavně si to nevykládejte tak, že se mi filmová obálka nelíbí, protože se mi líbí moc, ale vázané knihy mám radši.
No, to jsem trochu odbočila. Knihu hodnotím 98 % a jsem přesvědčená o tom, že na ni nikdy nezapomenu...

Sledujte mě také na mém Instagramu: @cristi_book_style
Mějte se hezky.
Cristine

Komentáře

  1. Naprosto s tebou souhlasím, knížku jsem četla a líbila se mi😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď mi už zbývá jen zkouknout film. Snad bude taky dobrý.

      Vymazat
    2. Na ten se plánuji kouknout už dlouho, ale zatím k tomu nedošlo.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky